משלוח מתנה ליולדת באהבה

אין דבר מרגש יותר מלידה והגחתו של תינוק חדש לאוויר העולם. יולדת צעירה, בין אם היא אוחזת כעת בתינוקה הראשון ובין אם מדובר בתינוק שהצטרף למשפחה קיימת בה אחים ו/או אחיות ממתינים לו בבית, היא חוויה מעצימה למשפחה כולה, וחברים, מכרים ובני משפחה מבקשים לקחת בה חלק ולהיות שותפים לשמחה.

לא מעט עולה השאלה אילו מתנות ליולדות ניתן לקנות. האם להתמקד במתנה המיועדת לרווחת היולדת או מתנה הנועדה לרך הילוד? האם בגדים או צעצוע? משלוח פרחים או מארז מתוקים? ואולי בכלל מתנות ליולדות אמורות להיות פרקטיות וישנו טעם רע בלשלוח שוקולד לאישה אחרי לידה? גם שאלת הביקור למי שאינו נמנה על מעגל המשפחה הקרובה היא סוגיה. האם למהר ולבקר את היולדת בבית החולים ולבקש להחזיק ברך הנולד? האם ביקור בביתה מיד לאחר הלידה ישמח או יטריד? ואולי בכלל כדאי להמתין בסבלנות להזמנה לטקס ברית המילה או הבריתה אם יתקיים? ניתן לפתור את הדילמה על ידי משלוח מתנה ליולדת לבית החולים או לביתה מיד לאחר הלידה, ובכך להביע תשומת לב ואת רחשי השמחה וההתרגשות, ולהמתין עם הביקור זמן מה שיאפשר ליולדת הטריה להתחזק, לשוב לעצמה ולהיות נכונה לארח.

לפני משלוח מתנה ליולדת כמובן שיש להחליט על המתנה הרצויה שתתאים לאופייה, לביתה ולצרכיה של היולדת. ישנן חברות המתמחות במתנות בכלל ובפרט משלוח מתנה ליולדת, ובעזרתם ניתן להרכיב אריזת מתנה על פי רצונכם, לשלב מוצרים לפינוק היולדת עם מתנה שימושית לטיפול ברך הנולד. אפשר גם לשלב מתנה שתשמח את המשפחה כולה ובפרט אם ישנם אחים גדולים יותר בתמונה, שעשויים לחוש מקופחים עם הרעפת תשומת הלב והמתנות הרבות הניתנות ליולדת ולתינוק החדש שהצטרף למשפחה.

אם בכל זאת בחרתם לבקר בבית החולים, בשל קרבתכם ליולדת (גם חברה טובה או אפילו קולגות לעבודה עשויים לחוש קרובים ולרצות לשמח את היולדת ואף לסייע לה) מומלץ להגיע עם שי צנוע ואת המתנה האמתית לבחור ממגוון מתנות ליולדות בשלב מאוחר יותר או לטקס ומסיבת הברית/ה במידה ויתקיים או לביקור מאוחר יותר בו היולדת מאוששת ואולי גם תענה בכנות על השאלה מה היא באמת צריכה.